Dla Rodzica

Jesienna profilaktyka zdrowotna – czyli jak mądrze wzmocnić odporność dziecka?

Tegoroczna jesień jest dla nas wszystkich wyjątkowo trudna. To w końcu okres wzmożonej podatności na przeziębienia i choroby. W dodatku obecnie każdy objaw wydaje się być podejrzany pod kątem wirusa. Nie dajmy się jednak zwariować, a jednocześnie zadbajmy o zdrowie i odporność swoje, a także naszych podopiecznych. W dzisiejszym artykule piszemy o domowych sposobach na wzmocnienie odporności. 

Nawilżenie powietrza

Rzeczą, o której często zdarza nam się zapomnieć w ferworze planowania diety czy suplementacji, jest odpowiednie nawilżenie powietrza. Szczególnie w czasie, gdy zaczyna się sezon grzewczy. Również klimatyzacja bardzo wysusza śluzówki w nosie i gardle. Przez to zaraz zdecydowanie łatwiej wnikają do naszego organizmu! Aby zadbać o odpowiednie nawilżenie powietrza, warto zatem często wietrzyć pomieszczenia, w których spędzamy czas. Jeśli to nie wystarczy, lub nie jest możliwe tak często, warto zastanowić się nad kupnem nawilżacza powietrza. Możemy również zadbać o nasze śluzówki nawilżając je wodą morską w spreju. 

Ruch i odpoczynek w zdrowym balansie

Niezależnie od pory roku i podatności na zachorowania, jest kilka rzeczy o których trzeba pamiętać, jeśli chcemy zatroszczyć się o odporność swoją i dziecka. I wcale nie ma wśród nich suplementacji! Po pierwsze – sen i odpoczynek. To dwa niezwykle ważne elementy, które dają organizmowi siłę. A osłabiony organizm jest zdecydowanie bardziej podatny na wirusy. Po drugie – do tego doliczyć trzeba różnorodne jedzenie. I dopełnić ruchem! Jeśli nie możecie pozwolić sobie na ruch na świeżym powietrzu, to w internecie nie brakuje zajęć online (znajdziesz je np. na Youtube) i ćwiczeń do wykonania na każdym poziomie zaawansowania i w każdych warunkach. A w gronie rodzinnym – będą one dodatkowo sporą dawką dobrej zabawy. A przecież wiadomo – śmiech to również zdrowie

Sezon na miód! 

Miód jest wspaniałym środkiem na budowanie odporności. Korzystnie wpływa na pracę mózgu, serca, wątroby i żołądka, ma również właściwości antyseptyczne i bakteriobójcze, dzięki czemu uzupełnia proces hartowania. Przy okazji – nietrudno przemycić go w codziennej diecie, ponieważ jest słodki. Będzie dobrym dodatkiem do herbaty, ciasta, porannych płatków z mlekiem czy jogurtu.

Nasza bohaterka – witamina C!

To, że witamina C odgrywa ogromną rolę w budowaniu odporności i walce z infekcjami, wiemy niemal wszyscy. Zanim jednak sięgniecie po suplementy diety, warto zwrócić uwagę na te produkty, które mają w sobie dużo witaminy C, a czasem wcale ich o to nie podejrzewamy… Są to m.in.: nać pietruszki, papryka, kalarepa, brokuły, kapusta, kalafior, szpinak, sałata czy pomidory. Znajdziemy jej również sporo wśród owoców, np.: czarnej porzeczce, truskawce, kiwi, cytrynach, pomarańczach czy malinach. Tak duża różnorodność produktów daje nam spore pole do popisu!