Dla Wychowawcy, Komunikacja
O co rodzice często pytają wychowawcę w przedszkolu lub żłobku?

Zapytaliśmy wychowawców żłobków i przedszkoli, o co najczęściej pytają rodzice, gdy przychodzą odebrać dziecko z placówki. A gdyby tak istniał sposób, żeby nieco uprościć przekazywanie tego typu informacji, i zostawić miejsce na inne? Otóż istnieje!

Ile spało moje dziecko?

Jedną z pierwszych informacji, jaką po całym dniu pracy chcą uzyskać rodzice, jest ilość i jakość snu dziecka. To dla nich bardzo ważne, ponieważ często warunkuje dalszy przebieg dnia. Wiąże się również z humorem – dziecko, które spędziło aktywny dzień na zabawie, nie śpiąc za wiele, będzie zapewne nieco bardziej marudne niż wtedy, gdy wstało kwadrans temu.

Jest to jednak dopiero pierwsze pytanie – zazwyczaj z wielu. A czas na odpowiedzi pozostaje mocno ograniczony przez inne ważne tematy… Istnieje jednak sposób na to, by tego typu informacje były udzielane na bieżąco. W LiveKid – jeśli dyrektor zdecyduje się korzystać z takiej funkcji – godziny snu można zaznaczyć od razu za pomocą dotknięcia w telefonie lub kliknięcia w komputerze. 

Ile zjadło moje dziecko?

Gdy zapytaliśmy znajome wychowawczynie, na jakie pytanie zdarza im się odpowiadać najczęściej, to padało jako jedno z pierwszych. Nic dziwnego – żywienie to podstawa prawidłowego rozwoju dziecka, dlatego rodzice poświęcają mu wiele uwagi. Dodatkowo obecnie dzieci posiadają wiele specyficznych wymagań żywieniowych, które pomagają im zachować zdrowie. Rodziców interesuje zatem ilość i jakość jedzonych posiłków.

W LiveKid o jakość można zadbać prewencyjnie – planując za pośrednictwem aplikacji dietę dziecka i biorąc pod uwagę jego szczególne wymagania i potrzeby. A potem wychowawcy mogą na bieżąco informować każdego dnia o ilości zjedzonych posiłków – podobnie jak w przypadku snu, wybierając odpowiednią wartość jednym dotknięciem. 

Czy dziecko ma katarek?

W sezonie szczególnej podatności na zachorowania to pytanie podstawowe. Katarek może pojawić się w każdej chwili i być zwiastunem czegoś poważniejszego. Czasem zdarza się, że rodzice już od rana martwią się, czy niepotrzebnie nie zaprowadzili dziecka do placówki, bo rano wyglądało nieco “niewyraźnie”. 

W LiveKid istnieje jednak funkcja szybkim powiadomień, którą można dowolnie spersonalizować pod różne wydarzenia i sytuacje, które mogą wydarzać się w ciągu dnia w placówce. W takich sytuacjach będzie niezwykle pomocna – jeśli dziecko się przeziębi lub poczuje gorzej, nie trzeba będzie dzwonić czy pisać maili. Wystarczy wysłać powiadomienie, które rodzice otrzymają natychmiast.

Do kiedy trzeba zapłacić za wycieczkę?

Tablica ogłoszeń zawalona karteczkami, notatkami, ogłoszeniami i innymi informacjami. Typowa w każdej szkole. Klimatyczna, ale… niepraktyczna. Bo ile karteczek i wiadomości ginie w ten sposób? Zdarzają się również rodzice, którzy zdejmują daną notatkę, uniemożliwiając jej przeczytanie innym rodzicom.A to rodzi pytania o brakujące informacje! 

Dlatego tradycja tradycją, ale ogłoszenia warto przenieść do aplikacji LiveKid. Nic nie może zginąć, bo żadna notatka nie spadnie, nie zawieruszy się, ani nie zostanie zabrana. W dodatku wiadomo, kto zapoznał się z ogłoszeniem! 

Czy wybieracie się tego dnia na spacerek? 

Wielkimi krokami zbliża się wiosna – a wiosna sprzyja zabawie na świeżym powietrzu, za którą tak tęsknimy zimą. Żegnajcie krótkie dni, witajcie długie, wiosenne spacerki! O nie również często pytają rodzice. A przecież wystarczy wpisać spacer w plan zajęć w LiveKid – i już wszystko wiadomo! Wolicie spontaniczne wypady? Doskonale to rozumiemy. Na taką okazję lepsze będą szybkie powiadomienia – klikamy, i powiadomienie znajduje się u rodzica. 

Gdzie znajdę zasady, które wspólnie ustaliliśmy?

Zdarza się, że placówka posiada pewne ustalone zasady, które są często omawiane już na etapie rekrutacji dziecka do żłobka czy przedszkola. Takie zasady pomagają dyrektorowi i wychowawcom zorganizować jakościowe środowisko pracy i określić pewne granice, które nie wykraczają poza jej kompetencje. Warto spisać takie postanowienia i udostępnić rodzicom do wglądu – można to zrobić np. za pomocą dysku plików w LiveKid. Na takim dysku można również przechowywać zdjęcia, inne ważne notatki, rozporządzenia czy umowy. 

Jak mogę uregulować rachunek za placówkę? 

Prócz tradycyjnych metod płatności – gotówką lub przelewem – warto udostępnić rodzicom szybszą i bardziej efektywną formę opłacania należności za placówkę. W LiveKid do dyspozycji oddajemy Ci mobilne płatności – dzięki nim dyrektor nie musi kontrolować przychodzących przelewów. Wysyła rodzicowi rachunek, który można natychmiastowo opłacić za pomocą smartfona. Łatwiej zapamiętać, łatwiej opłacić i łatwiej dopilnować terminowości.